Marketing - jak by neměl vypadat

Myslím, že každý, kdo se věnoval obchodu mi potvrdí, že spokojený zákazník je velmi důležitý. Není tedy vhodné na zákazníka dělat boudy nebo mu lhát. Jenou se o projeví na tom, že zákazník bude slušně řečeno nespokojený a může i odejít ke konkurenci.

Takový příklad z praxe ze strany zákazníka. Kupovali jsme multifunkční tiskárnu a dohodli jsem se na financování splátkami. V žádném případě jsme se nedohodli na nějakém pronájmu nebo platbu za stránku. Přišla smlouva a v ní byly podmínky, na kterých jsem se nedohodli. Poslali jsme tedy smlouvu zpět a pečlivě jsem kontroloval novou smlouvu, aby to bylo tak, jak jsme se dohodli. Dnes bych se hodně rozhodoval, jestli se neobrátit na jiného partnera. Pokud mi někdo lže do očí a snaží se na mě udělat tak okatou boudu. Moc se mi příště nebude chtít s ním realizovat nějakou zakázku.

Rád bych se s Vámi podělil o případ, jak rozhodně nedělat marketingovou akci.

Nebudu zmiňovat firmu, i když by si to zasloužili.

Jednou mi takhle přišel e-mail s nabídkou 20% slevy.

Milí zákazníci,

Den maminek připadá už na tuto neděli, a tak Vám tento týden posíláme tipy na dárky pro Vaše nejmilejší. 😊 Od 7. do 9. 5. 2021 můžete na eshopu Xxxxx nakupovat nejen pro maminku
s 20% slevou, která platí na celý nákup! Více informací k uplatnění slevy najdete zde.
Pro uplatnění slevy vložte kód:

XXXXXXXXX

Na prodejnách od nás navíc od čtvrtka 6. května při nákupu nad 399 Kč dostanete hrníček v originálním designu jako dárek! Neváhejte, akce platí pouze do rozebrání zásob.

Příjemné nakupování a krásný den s Vaší maminkou Vám přeje

Váš Xxxxx ♥

 

Jak to na mě působilo?

Jupí to je skvělé. Koupím něco partnerce a mamce, to budou mít radost a ještě taková sleva.

Pak mi to ale secvaklo. Neděle je 9.5.. Když to 7.5. v pátek objednám, tak mi to přijde příští týden a to je mi celkem na ... nic.

 

Korespondence

Bylo mi to jasné, ale přeci jen jsem poslal e-mail s dotazem. Chtěl jsem vědět, na co se vymluví.

Odeslal jsem tedy e-mail.

Dobrý den,

takže když si zítra objednám, tak mi to doručíte do soboty? Opravdu to dokážete garantovat?

A přišla odpověď.

Dobrý den,

to jistě nedokážeme garantovat dodání do soboty. Ani to nikde nepíšeme. Navíc sobota je státní svátek. Můžete si však udělat rezervaci na prodejně kde si zboží můžete vyzvednout ještě dnes.

Tak se na to podívejme.

Je to tedy jen pro zákazníky Říčany a okolí, kde mají prodejnu nebo výdejní místo. Gratulujeme :-D.

Není pravdou, že to neslibovali. "... na eshopu Xxxxx nakupovat nejen pro maminku ..." Takže pro maminku taky. :-D

Suma sumárum. Dáme Vám slevu, ale téměř nikdo si ji nevyzvedne na den matek. Jupí!!! Ať žijí slevy.

 

A dovolím si se inspirovat prohlášením pana Kováře ze společnosti Unicorn. Snad mi to odpustí

Jsem občan tohoto státu a jsem na to hrdý. S pokorou přijímám to, že se v poslední době zdražuje kde co. S pokorou přijímám i to, že je problém si něco v poslední době koupit kvůli opatřením, protože je to potřeba. Ale co rozhodně NE! Nenechám si srát na hlavu.

Možná jsem zaujatý.  Pokud se budu rozhodovat, kde nakoupit, tento e-shop bude mít u mě špatnou pověst. Jak toto jednání působí na Vás?