Nedostupná psychologická péče a arogance VZP

V dnešním světě je bohužel velký zájem o psychologickou a psychiatrickou péči.

Osobně se domnívám, že je to systémem, ve kterém žijeme, a který jsme si sami vytvořili.
Extrémní tlak na výkon, rychlost, zisk, odpovědnost na občany.
Stres a nové informace jsou na denním pořádku.
Pak se není čemu divit, že máme deprese a nevíme co sami se sebou. Tak trochu nám z toho občas začne švihat.

Všichni víme, že české zdravotnictví je na vysoké úrovni a je to chlouba České republiky. Také všichni víme, že české zdravotnictví je jedno velké čekání, ale na to už jsme si všichni zvykli.

Jsou např. vyšetření, na která se čeká dlouhé měsíce. Objednáte se v září a na vyšetření jdete v prosinci. Kapacity dlouhodobě nestačí, chybí přístroje, lékaři sestry, peníze ... Slýcháme to děnně a nikdo se ani nepokouší o změnu už minimálně 20 let.

 

Proč to tak je?

Světe div se, ale existuje racionální vysvětlení. O nedostatku lékařů víme minimálně 20 let.

Byla nějaká zásadní reforma zdravotnictví? Upravil někdo zásadně počet zdravotnických vysokých škol? Upravil někdo systém vzdělávání lékařů? A takto bych mohl psát ještě dlouho. NE. Nic z toho nikdo neudělal od bolšána. Všichni to bodli, totálně.

20-ti letá neschopnost vedení státu a pojišťoven je až neuvěřitelná.

 

Když jsi tak chytrý, tak vymysli, co s tím.

Napadlo Vás to? Čekal jsem to.

Řešení je spousta. Uvedu jen pár příkladů.

1) Máme tu spoustu vysokých škol, které plivou zbytečně moc nebo zbytečné a neuplatnitelné vysokoškoláky. Co třeba ty nepotřebné školy zavřít a udělat z nich vysoké školy, které tato společnost potřebuje. Nikoho to nenapadlo? Nemyslím si.

2) Co třeba zavést vzdělávání lékařů, získávání atestací apod. dle švédského modelu.

3) Změna financování zdravotnictví. Teď je to jako lít vodu do děravého kýble a čekat, že přeteče.
Kauza v MOTOLe (doufám, že si to pamatuji správně), kdy nemocnice pronajala areál a sama si ho od nájemce znovu pronajala za víc. A nikdo za to nešel sedět. Současná aféra ministra zdravotnictví Arenbergera o jeho pronájmu. Podle selského rozumu by měl jít bručet. Ale podle zákona je evidentně vše v pořádku. A takto bychom mohli pokračovat. Znáte ještě to slovo TUNEL?

20 let nikdo nic nědělá. Všichni sedí a čumí. Pravice, levice, střed ... na koho ten černý Petr padne, nevadí však to nějak dopadne, ještě se nestalo, aby něco nějak nedopadlo.

Doporučuji pro odlehčení si pustit toto (to není skrytá reklama na Pokáče):
https://www.youtube.com/watch?v=gh_PkT_AvMg

 

Nedostatek psychologické péče a arogance VZP

Reálný příklad a to se opravdu stalo.

Záměrně nebudu nikoho jmenovat.

Potřebovali jsme zajistit psychologickou péči.

Absoutně bez šance. Měsíc oslovování, bez výledku. Naše město 1 psycholog a už mnoho let beznadějně plno. Není šance se k němu dostat. Město poblíž. Několik psychologů, ti nám ani neodpověděli. Problém, o kterém se obecně ví, ale nikdo nic neřeší.

No nic. Platíme si zdravotní pojištění, tak ať se stará pojišťovna.

Následující dopisy budu jen jednoduše shrnovat. Není nutné je cistovat doslova.

 

Můj první dotaz na VZP

Potřebujeme psychologickou péči v našem regionu. Prosím, najděte nám někoho, nikdo nás nechce přijmout.

 

Odpověď z VZP z nějaké jejich hlavní linky (paní asi neví vocogou)

...

lékaři nám volné kapacity nehlásí.

Z tohoto důvodu Vám nemůžeme sdělit, který psycholog zaregistruje XXX.

VZP ČR (ani jiná zdravotní pojišťovna) nemá prostředky, jak „donutit“ lékaře, aby pacienta přijal.

 Seznam všech smluvních psychologů s VZP ČR najdete v přiloženém odkaze:

...

 

Hm to je odpověď, co? Tlak 200/120 jsem ve zdraví přežil a ihned jsem odpověděl.

V první řadě chci uvést, že tento e-mail odesílám v kopii na ministerstvo zdravotnictví. Žádám pracovníky ministerstva zdravotnictví o prošetření toto pochybení a písmené vyrozumění proč se tak stalo, kdo za to může a jak byl personálně potrestán. 
Mimochodem mi nikdo neodpověděl, asi tam mají spoustu práce se změnami ministrů a na nic jiného už nemají čas.

 

Následuje odpověď na reakci VZP.

...

LOL :-D. Tohle snad ani nemyslíte vážně? Evidentně jste nepochopila podstatu problému.

Ještě jednou.

1) Potřebujeme psychologickou péči, která v našem okolí není dostupná. (XXX - plná kapacita, YYY - ani neopdpověděli, takže nemají o nové pacienty zájem). To znamná, že v našem regionu není dostupná zdravotní péče. Chápeme? Výborně. Jedeme dál.

2) Jsme součástí zdravotního systému, kde mají všichni svá práva a také své povinnosti.
Občan má povinnost platit zdravotní pojištění a za to má nárok na zdravotní péči.
Pojišťovna zase peníze vybírá a její povinností je zajistit občanům dostupnou zdravotní péči.
V tomto jsme předpokládám za jedno. Můžeme tedy pokračovat.

Z výše uvedeného tedy vyplývá jednoznačně, že pojišťona je povinna zajistit dostupnou zdravotní péči v regionu (psycholog v Praze nebo na Moravě je nám na nic, když XXX musí využívat jeho služeb pravidelně). Problém na XXX (beznadějně naplněná kapacita PhDr. ZZZ) je dlouhodobý a je vina jen VZP, že nezajistila nápravu.

Je nám tedy naprosto jedno, jak to uděláte, ale požadujeme po VZP pro XXX zajistění zdravotní péče v regionu.

S přátelským pozdravem

 ...

 

Telefonát

Omlouváme se za kolegyni, která se nepřesně vyjádřila.

Zajistíme.

....

Paní doktorka AAA bude od 1.5. přijímat nové pacienty, domluvte se s ní. 12.5. voláme paní doktorce. Sdělila nám lagsam stylem. Mám plnou kapacitu. Asi těch volných míst měla opravdu hodně :-D. Obraťte se na mé 2 kolegyně, ale myslím, že Vás stejně nepřijmou. Každá psycholožka nebo psycholog totiž o této situaci ví. Ví o ní snad všichni.

Jen pro úplnost, údajně, jak jsem se poté dozvěděl, jsme prý volali moc pozdě a je to naše vina. Když se nad touto pitomostí zamyslím. Místo nás přijala paní doktorka někoho jiného. Takže i kdyby přijala nás, tak pacient, kterého přijala by tuto péči neměl. Tudíž tento argument je mimo mísu. Problém s nedostatkem zdravotní péče je tu pořád tento měsíc, příští měsíc a další měsíce také, dokud s tím někdo nezačne něco dělat.

Druhá paní doktorka nám rovnou řekla ne a třetí se vyjádřila v tom smyslu, že od 1. následujícího měsíce možná bude přijímat, ale nemůže nám nic slíbit.

 

Píšu tedy zpět paní na pojišťovnu

...

omlouvám se, že zase otravujeme.
Paní doktorka nás rovnou poslala k šípku.
Doporučila nám ještě 2 kolegyně.
První nám rovnou řekla ne.
A druhá PhDr. XXX má do konce měsíce cykly a pak možná bude zvažovat, ale nic nám neslíbila.

Tak prosím rovnou začněte hledat dál.

...

 

Následuje další telefonát z VZP

V tomto rozhovoru mi naznačila, že to je naše vina, když jsme se neozvali. To, že ten problém pořád exitstuje a kdyby nás paní doktorka opravdu přijala, nedošlo by na dalšího zájemce. Tudíž, jak jsem psal, argument 5 letého dítěte. Nedostupnost péče je tu pořád.

Poté se to neslo v duchu alibismu. Nikdo za nic nemůže.

Paní mi neustále skákala do řeči, až mi ruply nervy a začal jsem na ni hystericky řvát. Teď už mi nevadilo, že mi skákala do řeči, protože jsem jí přes své řvaní stejně neslyšel.

Nakonec jsme se shodli na tom, že bude lepší, když spolu budeme komunikovat už jen elektronicky. Poslední dohoda byla, že počkáme do začátku měsíce a když se nic nevyřeší, budu si stěžovat na ministerstvu zdravotnictví. A pokud ani to nepomůže, vznesu žalobu na VZP a na stát.

Následně jsem náš telefonát shrnul a odeslal  v e-mailu, ve kterém jsem se ji za své řvaní omluvil. Osobně jsem klidní člověk, což mi mohou potvrdit lidé kolem mě. Takovou scénu jsem udělal asi 5x za posledních 20 let, ale tahle rozhodně kralovala.

 

Další e-mail i s omluvou za řvaní

...

rád bych shrnul náš dnešní telefonát.

Jednak se omlouvám za to, že jsem na Vás křičel. Ruply mi nervy, protože cítíme XXX, že tuto péči pro XXX opravdu potřebujeme a chceme se vyhnout situaci, kdy by došlo k nějakému tragickému konci, která už by se nedala napravit. A to pak žádné vysouzené peníze na VZP nepomohou. Je v tom spousta emocí. Nicméně to nijak nesnižuje váhu toho, co jsem řekl a za čím si 100% stojím.

Osobně jsem člověk klidný, nicméně v tomto případě mi selhaly nervy a stalo se něco, co se mi nestává a nestalo se tak za posledních mnoho let. Což mě osobně mrzí.

Jistě se shodneme, že celé je to vina státu (ministerstva zdravotnictví) a VZP.
Řešení se nabízí spousta, švédský model vzdělávání zdravotníků, méně ekonomických a jiných vysokých škol, které "plivou" zbytečně moc nebo zbytečné vysokoškoláky a náhrada za VŠ obory, které stát nutně potřebuje už minimálně 20 let, ale nikdo nemá odvahu tento obrovský problém začít řešit. Ale to by bylo na samostatnou diskusi. Na to nemáme kompetence ani čas. Jen říkám, že řešení existuje již minimálně 20 let.

Počkáme do začátku června, jestli XXX paní doktorka přijme, a pokud ne, odešlu stížnost na ministrstvo zdravotnictví, aby tento problém někdo začal řešit, když ho nedokáže vyřešit VZP. Jako poslední řešení už vidím jen žalobu na stát.

Chápu, že Vy osobně za tuto situaci nemůžete.

Žádám Vás, abyste přeposlala mou stížnot na vedení VZP.

1) V XXX je již dlouhé roky pouze PhDr. XXX a je všeobecně známo, že není šance se k ní dostat do péče (opakuji, že jde o dlouhé roky, kdy tuto situaci nikdo neřešil). To znamená, že je v XXX poddimenzovaná kapacita je nutné v této lokalitě zřídit minimálně 1 spíš 2 nové psychology (XXX je také bez šance a XXX, XXX apod. už je na pravidelné docházení pro dítě daleko, poslat XXX k psychologovi třeba do Prahy je nesmysl, ale na tom se, myslím, také shodneme).

Upozorňuji, že není občanův problém, kde psychology najdete. To je povinností státu a především zdravotní pojišťovny.

2) Vaše výmluvy jsou jen sprostým alibismem. Mě jako občana tohoto státu a plátce zdravotního pojištění, vůbec nezajímá, že máte málo psychologů v regionu. My všichi si platíme daně každý měsíc, tudíž očekáváme stálou zdravotní péči.
Je naprosto nepřípustné se vymlouvat na nedostatek psychologů. Navíc jsme sami v regionu hledali psychologa dlouho, než jsme se obrátili na VZP, která musí tuto situaci vyřešit, protože jí to nařizuje zákon.
Doporučení k první psycholožce, kterou jste nám doporučila, jsme nestihli ihned, z vážných rodinných důvodů, ale to neznamená, že tento problém přestal existovat. Navíc nám paní doktorka stylem "langsam" sdělila, že nám dá kontakt na další 2 kolegyně, ale, že nás pravděpodobně také neveznou. Tudíž i paní doktora ví, že problém nedostatku psychologů existuje. Druhá psycholožka nemá kapacity a třetí se vyjádřila zhruba tak, že možná se jí uvolní místo, ale nic nám neslibuje. To se nezlobte, tohle není absolutně uspokojující. Představte si, že by takto regoval chirurg, ke kterému jdete se zlomenou nohou. Chápu, že je to extrémní srovnání, ale je to také zdravotní péče a psychologická péče je v dnešní době stále více žádáná vzhledem ke stavu společnosti.
Chápu jako každý občan, že na některá vyšetření se čeká, z důvodu neschopnosti vedení našeho státu, který už léta (20 let a možná déle) ví, že máme málo zdravotnických pracovníků a nic s tím nedělá. 20 let - pravice, levice, střed - výsledek NULA, to je strašné zjištění, že? Nicméně i na vyšetření např. speciálním přístrojem dostanu termín (alespoň orientační +- pár dní), sice třeba až za 3 měsíce, což je také absolutně špatně, ale vím, že přijdu na řadu.
Informace typu možná za měsíc, ale nic Vám neslibuji prostě není přijatelná.
Ať mi nikdo netvrdí, že nejde sestavit jednoduchý seznam a podle počtu sezení aktuálních pacietů, nejde stanovit, kdy přijmou dalšího pacienta. To je jen výmluva. Pracuji ve zdravotnictví a toto bych dokázal udělat v excelu v jednoduché tabulce.

3) Mimochodem informace, že jsme se měsíc neozvali je zavádějící. Psala jste, že paní doktorka bude přijímat nové pacienty od 1.5.2021. Je to sice otázka názoru, ale vzhledem ke kapacitám by dříve paní doktorka nemusela vědět, zda má volnou kapacitu nebo ne, tudíž jsme se ozvali pouhých 11 dní od 1.5.2021, nikoliv měsíc. Žádný psycholog nám totiž nebyl schopen říct, jestli bude mít za nějakou dobu volné kapacity nebo ne. Ani řádově v měsících, tudíž volat dřív by bylo dle mého názoru zcela zbytečné. Ale chápu, že došlo možná k nepochopení situace, ale pracovali jsme s údajii, které jsme měli.

Současný výsledek je, že jsme sami a pomocí Vás několik měsíců hledali a máme možná jakýsi příslib, který nic neznamená a nemusí být naplněn. To není, jak sama uznáte, nijak optimistické zjištění.
Nehledě na vysoké náklady na dopravu, kterou budeme muset zaplatit do Příbrami, jen proto, že VZP nemá dostatečnou kapacitu v našem regionu. Zbytečná otázka, ale když je to vina VZP, bude nám někdo tyto náklady kompenzovat?

Prosím tedy, aby má stížnost, byla postoupena na vedení VZP, řádně pošetřena a hlavně důrazně prosím o započetí prací na efektivní vyřešení této situace, která není ojedinělá. Samozřejmě stále trváme na zajištění dostupné psychologické péče v regionu XXX.

Ještě jednou se omlouvám za svůj křik, který nebyl v plánu.

Dále bude, jak jste navrhla, lepší komunikovat elektronicky.

S přátelským pozdravem

 

Obrat k lepšímu? Možná.

1.6. volala paní z pojišťovny partnerce, s tím, že se mnou už komunikovat nebude (nedivím se :-D, já bych se sám se sebou už taky nebavil).

Mimochodem, protože nemám plnou moc k zastupování. Zajímavé, že na začátku komunikace jí to ani trochu nevadilo. Tím porušila vážným způsobem zákon a pravidla VZP.

Světe div se nakonec původní první paní doktorka objevila díru ve svém kalendáři a slíbila nám, že udělá sezení, ale jestli nás přijme zatím nevíme, vyjádřila se, že nemá kapacity. Takže to může dopadnout i tak, že paní doktorka řekne, že nemá kapacity a budeme zase na začátku.

V dnešním světe to tak prostě funguje, ozvete se, máte, neozvete se, nemáte.

 

Vzhledem k tomu, že paní XXX z pojišťovny již neodpověděla, zda odeslal stížnost, odeslal jsem ji tedy pro jistotu ještě jednou na podatelnu

...

vzhledem k tomu, že paní Hanzalová se mnou odmítá komunikovat, což se mi jako klientovi VZP hrubě nelíbí, zasílám tedy stížnost přes podatelnu a důrazně žádám, aby mi bylo dopovězeno a vše řádně vyšetřeno. Pro úplnost uvádím, že mi neodpovídá už ani na mé dotazy, nikoliv na dotazy ohledně dítěte.

Ponechávám níže uvedenou komunikaci. Pokud byste měli jakýkoliv dotaz, můžete mě kontaktovat na telefonu +420 608 047 228 nebo tomto e-mailu.

Stížnosti:

1) Vzhledem k tomu, že byla nutná plná moc a paní Hanzalová (Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.) tento právní požadavek nerespektovala (lépe řečeno, nakládala se zákonem podle toho, jak se jí to hodilo, což by jí měl někdo vysvětlit, že takto se zákon nedodržuje - nejprve jí plná moc vůbec nevadila a následně ji začala striktně vyžadovat), k čemuž se i přiznala v níže uvedené komunikaci, dopustila se vážných porušení zákona a předpokládám i směrnic VZP. Žádám tedy o prošetření této události a písemné vyrozumění, jak bylo v tomto přestupku postupováno vč. personálního potrestání a zda byla přijata příslušná opatření, aby se taková pochybení nestávala.

2) Celý spor, který jsme spolu řešili byl pouze o tom, že v našem regionu (Sedlčansko a Dobříšsko není už spostu let dostatečná kapacita psychologické péče). V Sedlčanech je pouze 1 psycholožka a není šance se k ní dostat již mnoho let. Kdykoliv jsme jí kontaktovali i v minulých letech, situace byla vždy stejná, "nemám kapacity". To samozřejmě není vina paní doktorky. V Dobříši rovněž také nepřijímají. Jistě uznáte, že dojíždět 1-2 týdně pro dítě do Příbrami nebo Benešova je velice problematické. Lidé obvykle pracují cca od 7-8 do 15:30-16:30. Je vysoce nepravděpodobné, že bychom jí v pracovním poměru měli šanci dovážet tak daleko. Časově by to prostě nevycházelo. Nehledě na náklady, které nám zcela jistě nikdo kompenzovat nebude. I když nedostupnost péče není naše vina.
A nyní k tomu podstatnému. Pracuji ve zdravotnictví téměř 20 let a problém nedostatku zdravotnických pracovníků registruji již od svého nástupu v roce 2002. Nikdo s tím za téměř 20 let nic nedělá, doslova se dá říct, že o tom všichni pouze žvaní. Vláda - pravice, levice, střed, ani pojišťovny evidentně netlačí na vládu, to si můžeme říct otevřeně.
Z výše uvedeného je patrné, že výmluvy na nedostatek zdravotníků, je sprostý alibismus. Prosím tedy o informaci, co budete dělat pro zlepšení situace a kdy bude k dispozici další psycholog v Sedlčanech, protože současná kapacita je zcela nedostačující již několik let.
Pevně doufám, že dojde k nápravě.

...

 

Jak to zatím dopadlo.

Z VZP ani minsterstva se nám nikdo neozval, ale budu na tom trvat. Nepřestanu, dokud s tímto problémem nezačne někdo něco dělat.

Po měsících nám prý udělali velkou službu a XXX přijali do péče.

Jééé to jste hodní, že děláte svou práci. Máme Vás za to prohlásit za svaté?

Dnešní svět. Buď máte sílu a ostré lokty se hádat nebo se spokojíte s odpovědí. Nemůžeme Vám pomoct. Já se nespokojím.

 

Odpověď z VZP

Vážený pane XXX,

odpovídáme na Vaše e-mailového podání ze dne 2.6.2021, které bylo postoupeno k přímému vyřízení na Oddělení kontroly Ústředí VZP ČR, ve věci stížnosti na zaměstnance VZP ČR (Ing. Hanzalovou). K dané záležitosti byla vyžádána související spisová dokumentace. Ze související dokumentace vyplývá, že jste byl pracovnicí VZP ČR dne 13.4.2021 informován o volné kapacitě poskytovatele zdravotních služeb (PhDr. Ilgnerové) včetně sdělení o přijímání nových pacientů od 1.5.2021 ve věci požadavku pro nevlastní dceru; tato nabídka nebyla využita.

Dne 25.5.2021 e-mailem sdělujete, že uvedený PZS nevlastní dceru do péče nepřevezme, zároveň žádáte o pomoc při řešení dané záležitosti. Dne 28.5.2021 jste byl pracovnicí VZP ČR vyzván k telefonnímu kontaktu vzhledem k Vaší nedostupnosti. Téhož dne jste e-mailem shrnul telefonický hovor a mimo jiné trváte na zajištění dostupné psychologické péče v regionu Sedlčanska.

Dne 1.6.2021 Vám bylo e-mailem poskytnuto sdělení, že o termínu ošetření byla informována matka dítěte. Na uvedený e-mail reagujete téhož dne poděkováním a dále se dotazujete, zda stížnost na nedostupnost péče v Sedlčanech byla předána k vyřízení. Dne 3.6.2021 jste byl e-mailem informován o předání této stížnosti.

Vážený pane Ptáčku, provedeným šetřením nebyly zjištěny nedostatky v postupu jmenovaného zaměstnance VZP ČR, na Vaše e-mailová podání bylo vždy reagováno.

K podání ve věci stížnosti na nedostupnost zdravotní péče v regionu Sedlčanska sdělujeme, že péče je v daném regionu zajištěna.

Pokud je pojištěnec při hledání PZS neúspěšný, má možnost se obrátit na zaměstnance VZP ČR, kteří PZS zajistí tak, jako v případě Vaší nevlastní dcery.

V případě projevení zájmu dalšího PZS o uzavření smluvního vztahu je ze strany VZP ČR postupováno v souladuse zákonem. V současné době o uzavření smluvního vztahu žádný další PZS nepožádal.

Děkujeme za podnět a Vaše pochopení a jsme s pozdravem.

...

 

Úplně nejvíc me rozsekala zpráva, že v Sedlčanech je péče zajištěna. LOL, tak to je VEJHUL. To musí být dobrej matroš.

 

Odpověď pro VZP

...

Vážená XXX, vážený XXX,

reaguji na Vaši odpověď a nedokážu ani popsat, jak jste mi zvedli tlak.

Prachsprostě jste mi touto odpovědí plyvnuli do tváře a ještě jste se mi vysmáli.

Žádám o předání stížnosti na Vaše osoby a na Váš postup Vašim nadřízeným z následujích důvodů.

1) To, že nebyla využita nabídka jít k PhDr. Ilgnerové je zcela zkreslená informace.
Evidentně jste si problém nenastudovali pozorně.
a) Zaměstnankyně VZP nám podala nepřesnou informaci o datumu, kdy se máme paní doktorce ozvat. Je to otázka názoru, ale pracovali jsme s informacemi, které jsme měli.
b) I kdyby nás paní doktroka přijala do péče, nedošlo by na dalšího pacienta, kterého vzala místo nás. Tudíž v té době také byla nedostupná péče a až následně byla zajištěna další psycholožka.

2) Ohledně stížnosti na zaměstnankyni VZP.
Její pochybení ohledně plné moci se stalo (zaměstnankyně to přiznala v jednom z mailů a jsou na to tedy nezvratné důkazy) a tímto dopisem jste to protizákonně shodili ze stolu a přikryli její pochybení. Buď schválně nebo nemáte dostatečné informace a měli byste si kauzu znovu nastudovat.
Ale tohle mi nevadí, je mi to jedno a už její potrestání nevyžaduji. I když bych mohl. Berte to jako můj vstřícný krok, že svou stížnost na ni beru zpět.

3) Ohledně nedostupnosti zdravotní péče v regionu Sedlčanska
Cituji dopis:
K podání ve věci stížnosti na nedostupnost zdravotní péče v regionu Sedlčanska sdělujeme, že péče je v daném regionu zajištěna. Pokud je pojištěnec při hledání PZS neúspěšný, má možnost se obrátit na zaměstnance VZP ČR, kteří PZS zajistí tak, jako v případě Vaší nevlastní dcery.
Co na to říct:
Děláte si ze mě srandu? Nezbývá než říct, že lžete.
a) V Sedlčanech je pouze 1 psycholožka PhDr. Brejlová, která nám péči odmítla z kapacitních důvodů. Stejně tak v Dobříši poblíž.
Nemůžete tedy lhát, že je v Sedlčanech péče zajištěna. Prostě není. Zkuste se k paní doktorce objednat.
Z nouze nám byla na několik pokusů zajištěna péče v cca 31 km vzdálené Příbrami, což není region Sedlčany a nikdy nebude, nebude prostě, NIKDY!!! A na tento region jsem se ptal, abychm se bavili konkrétně.
A dovolte mi malou kalkulaci našich nákladů, které vznikly z neschopnosti VZP dělat svou práci a zajistit péči v regionu Sedlčany.
Každá cesta stojí 7,- Kč / km náklady na dopravu, čas řidiče cca 2,5 hod (ačkoliv nejsem lékař, není určitě rozumné mladou dívku s psychyckými problémy nechat cestovat samotnou autobusem a to vůbec nemluvím o tom, že v plném pracovním nasazení 8 hod. / den, ji tam vozit prostě nedokážeme). Cestovní náklady 7 x 31 x 2 = 434,- + řidič 2,5 hod. x 250,- = 625,-
Celkem se nám tedy na 1 sezení navyšují náklady o 1059,-. Při sezení 1 týdně je to cca 4236,- / měsíc. Pokud za to může VZP, budeme nuceni také požadovat tyto náklady. A teď si představte, že bude toto dojíždění potřebovat rodina, která pracuje za minimální mzdu. Prostě na zdravotní péči nedosáhnou. Opět vinou VZP.
b) Dle Vašeho doporučení obrátit se na zaměstnance VZP, mohu říct jen jedno. Přesně podle tohoto postupu jsme postupovali a péče v regionu Sedlčanska nám nebyla zajištěna, věřte mi, že opravdu nebyla. Nebo snad je v Sedlčanech volná kapacita? Ukažte mi kde a mi tam hned běžíme se zaregistrovat. Je tam jen jedna paní doktorka, která má plnou kapacitu. Je prostě potřeba minimálně 1 další psycholog.

K dalšímu odstavci mohu uvěst jen to, co už jsem opakovaně uváděl. Není vůbec důležité, že se žádný psycholog do Sedlčan nepřihlásil. To je argument 5-ti letého dítěte, které nechápe povinnosti občanů a pojišťoven. Občanům je jedno, jak to zajistíte, je to vaše zákonná povinnost. Tečka. Není možné se vymlouvat, že nemáme zdravotníky, když minimálně 20 let tento problém nikdo neřeší. To je alibismus, nic víc. My občané také platíme zdravotní pojštění každý měsíc a ne jen když se nám to hodí.

S přátelským pozdravem

...

 

 

Máte podobný případ? Napište nám.

Jedině informovanost a nátlak na stát či veřejné instituce může směnit tuto situaci.